O tym, jak bardzo ważna jest reklama nikogo nie trzeba przekonywać. Do tradycyjnych form reklamy już kilka lat temu dołączyły reklamy internetowe. Wśród różnorodnych form reklamy za pośrednictwem Internetu jest performance marketing. W języku polskim jest on określany mianem marketingu efektywnościowego. W krajach zachodnich, a w szczególności w Stanach Zjednoczonych, jest to jedna z najczęściej wybieranych przez reklamodawców form reklamy on-line.
Coraz częściej performance marketing jest wybierany także przez polskich reklamodawców, którzy jako narzędzie promocji wybrali właśnie Internet.
Czym różni się performance marketing od innych form reklamy internetowej?
Różnicę uda nam się wychwycić, kiedy przyjrzymy się bliżej polskiej nazwie tego modelu reklamy. Efektywnościowy, czyli nastawiony na efekt. Formą marketingu efektywnościowego będą więc wszelkie działania o charakterze promocyjnym, które wywołają u użytkownika ciekawość i zachęcą go do wykonania pewnej reakcji. Performance marketing może więc zaowocować tym, że użytkownik dokona zakupów w sklepie internetowym, wypełni formularz kontaktowy czy dopisze się do listy mailingowej.
Z jakich narzędzi korzysta performance marketing?
Najczęściej performance marketing posługuje się reklamami zamieszczanymi w mediach społecznościowych. Przykładem mogą tutaj być posty sponsorowane reklamy, które są wyświetlane w boksach reklamowych na jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych. Innym narzędziem, którym często posługuje się performance marketing są banery i inne reklamy display. Coraz częściej reklamy efektywnościowe pojawiają się także na urządzeniach mobilnych.
Jakie korzyści przynosi performance marketing reklamodawcy?
Performance marketing pozwala obniżyć koszty związane z reklamą. Reklamodawca płaci za to, że użytkownik wykonaną określoną akcję, czyli płaci za efekt, jaki przyniosła reklama.
Performance marketing jest wyjątkowo skuteczną, a więc przynoszącą bardzo zadowalające efekty metodą promocji za pośrednictwem Internetu. Co więcej, jest to forma promocji mało uciążliwa dla użytkowników.