Obecne w wielu miejscach w Polsce sklepy Żabka Polska kojarzą się z siecią sklepów, które oferują klientom najpotrzebniejsze produkty. Pieczywo, sery, wędliny, jakieś owoce czy napoje oraz gazety – tak najczęściej wygląda oferta sklepów, która jest jednakowa bez względu na miejsce, gdzie znajduje się dany sklep. Podobne produkty oferowane w podobnych cenach to zasługa systemu ajencyjnego, do jakiego należą sklepy.
Dla kogo system ajencyjny
Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem własnej działalności, bardzo często się zastanawiają, co wybrać: system ajencyjny czy franczyzę. Jeśli w planach przedsiębiorca miał założenie niewielkiego sklepu, może to zrobić jako ajent Żabki Opinie na temat takiego rozwiązania są bardzo pozytywne. Ajent musi jedynie prowadzić sklep zgodnie z wytycznymi, ustalanymi przez centralę. Nie musi się martwić o przygotowanie promocji czy reklam, bowiem robi to również centrala. Oznacza to również, że w tym samym czasie na terenie całej Polski obowiązują promocje na te same produkty, co nie każdemu właścicielowi sklepu ajencyjnego może odpowiadać. Jako ajent sklepu Żabka właściciel musi również stosować się do wytycznych co do wystroju czy układu towarów, co nie każdemu właścicielowi sklepu może odpowiadać.
Atuty systemu ajencyjnego
Sklepy Żabka znajdują się wszędzie tam, gdzie pojawiają się klienci. Są to zwykle osiedla, gdzie klienci przychodzą, aby zrobić mniejsze, codzienne zakupy. Takie sklepy mogą funkcjonować przez cały rok, także w dni ustawowo wolne od handlu, bowiem spełniają normy powierzchni. W dni świąteczne, gdy dopuszczony jest handel, w takim sklepie może pracować jedynie właściciel, który w inne dni może zatrudniać dodatkowych pracowników. Właściciel sklepu korzysta ze sprawdzonego systemu, w którym nakłady na reklamę i promocję ponoszone są centralnie. Wszelkie remonty i zmiany aranżacji sklepu odbywają się według wytycznych, dzięki czemu właściciel sklepu może się skupić na rzeczy najważniejszej – na handlu.
Czytaj więcej: